اخبار
۱۴۰۰/۱۱/۱۱          بیانیه خانه مطبوعات کشور در خصوص صدور ابلاغیه کسب مالیات ارزش افزوده از رسانه ها
به تازگی ابلاغیه ای از سوی سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر اخذ ۹درصد مالیات ارزش افزوده از رسانه های کشور صادر و بصورت بخشنامه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد. 

نظر به اینکه فرآیند تهیه،تولید و توزیع نشریات در هیچ مرحله ای منطبق با تعریف ماده ۳ قانون مالیات از ارزش افزوده نیست و این رویداد می‌تواند با ایجاد محدودیت، موجب در تنگنا قرار گرفتن هر چه بیشتر فعالیت رسانه ها و فضاهای فرهنگی کشور شود؛ آن هم در شرایطی که تورم روزافزون، خود نیز افزایش بی‌رویه ی قیمت در اقلام ضروری تهیه رسانه ها مانند کاغذ،فیلم،زینک ، چاپ ، دستمزد ، توزیع و انتشار را بر مطبوعات تحمیل نموده و از سویی کووید۱۹ نیز چند سال است که محدودیت های خاص خود را بر نشریات حاکم کرده است. بنظر می رسد که این ابلاغیه عجولانه ، بدون کارشناسی و در نظر گرفتن تعریف صحیح قانون گذار از در یافت مالیات بر ارزش افزوده بوده و مطالعه و بررسی مصداق دقیق آن طبق خواست قانون گذار انجام نگرفته است که در صورت اجرا تیر خلاصی بر پیشانی نحیف رسانه‌ها و بخصوص رسانه‌های مستقل خواهد بود. 

بنابراین، انتظار می‌رود که ریاست محترم جمهوری، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در این خصوص بصورت جدی وارد عمل شده و تا فاجعه مرگ نشریات پیش نیامده است در مورد اجرایی شدن ابلاغیه یادشده تجدیدنظر فوری صورت بپذیرد.

خانه مطبوعات و رسانه‌های 
آذربایجان غربی

دیدنی های آذربایجان غربی
میدان انقلاب ارومیه
قره کلیسای چالدران
مزار شمس تبریزی خوی
تپه حسنلو
پیست اسکی خوشاکوی ارومیه
باغچه جوق ماکو
غار سهولان مهاباد
پل هوایی قطور خوی
مسجد جامع ارومیه

تبلیغات
 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا